Data dodania: 04/06/2010
61 proc. katowiczan uważa, że przebudowa dworca kolejowego jest najważniejszą kwestią dla rozwoju miasta, wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie firm NEINVER i PKP S.A. - Ta inwestycja odmieni Katowice – mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP S.A. To pierwszy w naszym kraju projekt tak ściśle łączący funkcje komunikacyjne z handlowo-biurowymi. Nasza inwestycja sprawi, że Katowice zyskają obiekt, którego będą mogły im pozazdrościć inne miasta w Europie – podsumowuje. Inwestycja rozpocznie się latem tego roku. Jej wartość to około 240 milionów euro. Projekt zakłada również stworzenie tzw. nowego placu Szewczyka, który stanie się naturalnym przedłużeniem ul. Stawowej i będzie prowadził wprost do nowego głównego wejścia do hali obsługi pasażerów. Bezpośrednio pod halą dworca kolejowego znajdzie się podziemny, przelotowy dworzec autobusowy. - Takie rozwiązanie będzie ogromnym ułatwieniem dla podróżnych, którzy żeby wydostać się z hali głównej nie będą musieli opuszczać budynku, lecz bezpośrednio z dworca PKP będą mogli przejść na przystanek autobusowy – mówi Antoni Pomorski, architekt w NEINVER Polska. Poza tym projekt obejmuje przebudowę układu komunikacyjnego w centrum miasta. Obok podziemnego dworca autobusowego powstanie tunel dla samochodów osobowych – nowa ul. Dworcowa. W ramach prac modernizacyjnych przebudowane zostaną również węzeł ulic Mikołowskiej, Matejki, Słowackiego i Sądowej po zachodniej stronie dworca oraz skrzyżowanie ulic Pocztowej, św. Jana i Dworcowej na wschodzie.Przebudowa hali dworca, infrastruktury drogowej oraz budowa Galerii Katowickiej ma zakończyć się w 2012 roku. Budynek biurowy będzie gotowy w roku 2013. Na budowie zatrudnienie znajdzie ok. 2 000 osób. ŹRÓDŁO: PKP S.A.