Data dodania: 17/09/2009
- Dziś zaczynamy jedną z najtrudniejszych modernizacji w Polsce - ogłosił Wojciech Dąbrowski, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Mazowszu. Dodał, że remontowanym odcinkiem przejeżdża aż 120 tys. pojazdów dziennie. Bez wyłączania ruchu powstanie pięć bezkolizyjnych węzłów (na Żeraniu, przy Marywilskiej, Łabiszyńskiej, Centrum Handlowym "Targówek", Ikei i Radzymińskiej w Markach). W planach jest 13 km ekranów akustycznych, a na wysokości bloków na Bródnie 2,5 km szklanych półtuneli. Powinny zmniejszyć hałas z 70 decybeli (teraz) do 50. Wicewojewoda Dariusz Piątek przypomniał, że te zabezpieczenia wynegocjowano z mieszkańcami. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk podkreślał, że ten fragment obwodnicy Warszawy przejmie część ruchu z autostrady, która "na Euro 2012 będzie gotowa". Np. ten na Trasę Toruńską przyniósł aż 700 mln zł. Wygrała grecka firma J&P Avax z ceną 869 mln zł. To jej debiut w Warszawie. Wśród drogowców słychać jednak, że tylko szklane półtunele miałyby pochłonąć 400 mln zł. - Plotki. Mamy zdecydowanie tańsze oferty - mówi na to Tomasz Walczuk, dyrektor ds. rozwoju greckiej firmy. I na pewno w trakcie budowy nie będzie aneksów do umowy albo opóźnień? - Kalkulowaliśmy, że zdążymy w terminie, i to jest nasz cel - odpowiada Walczuk i chwali się, że J&P Avax jest wykonawcą m.in. największego węzła autostradowego w Polsce pod Gliwicami i wrocławskiego stadionu na Euro 2012.