Do kolejnego etapu zakwalifikowano wnioski konsorcjum Boskalis International, HOCHTIEF Construction AG, HOCHTIEF Polska, Per Aarsleff A/S, Aarsleff Spółka z o.o., Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o; oraz konsorcjum tworzone przez Energopol - Szczecin, Hydrobudowę Gdańsk, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Spółka z o.o., Van Oord Dredging and Marine Contractors B...
W połowie grudnia ubiegłego roku rada miasta zmieniła Wieloletni Plan Inwestycyjny. Z nowego dokumentu wynika, że na rok 2010 zaplanowano tylko wykup gruntów pod inwestycję (5,5 mln zł) i przygotowanie dokumentacji (2 mln zł). Inwestycja miałaby ruszyć na dobre dopiero w roku 2014, czytamy w "Gazecie Wyborczej". Na budowę SST zaplanowano 120 mln zł. Połowa tej sumy ma pochodzić...
Do mistrzostw powinna się zakończyć budowa odcinków Gniezno-Poznań, Poznań-Wrocław, Kaczkowo-Korzeńsko. Po 2012 do wybudowania pozostaną fragmenty Nowe Marzy-Bydgoszcz, Bydgoszcz-Żnin, Żnin-Gniezno, Korzeńsko-Wrocław, informuje wnp.pl powołując się na słowa wiceministra infrastruktury, Radosława Stępnia.
Jako pierwsi decyzję ministerstwa poznają władze samorządu gminy Orla, który jest budową fabryki zainteresowany. Odpowiedź ministerstwa jest odpowiedzią na odwołanie od decyzji, którą złożyły władze gminy. Dla przypomnienia - szwedzki koncern miałby zainwestować na tym terenie 340 mln euro.
Firmy będą miały za zadanie przystosować mieszczący się na tyłach Dworca Głównego we Wrocławiu budynek do obsługi pasażerów i do funkcji biurowych (renowacja i ocieplenie elewacji, wymiana stolarki okiennej oraz dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych), informuje wnp.pl.
Wartość umowy zmniejszyła się dopiero po wykonaniu projektu. Dopiero wtedy wykonawca mógł precyzyjnie określić koszt prac budowlanych. Kiedy oferta była składana do przetargu, czyli w 2008 roku, było to jeszcze niemożliwe, informuje wnp.pl powołując się na doniesienia PAP. Jak wynika z informacji przekazanych przez Budimex, kontrakt nadal jest dochodowy.
Tor miałby zostać wybudowany przez specjalnie powołaną do tego celu spółkę, która znalazłaby na ten cel środki finansowe. W realizacji tego przedsięwzięcia mieliby pomóc inwestorzy zagraniczni. Według wstępnych planów obok toru miałby powstać całoroczny stok narciarski, basen i lodowisko, informuje "Gazeta Wyborcza".
Wrocław już po raz czwarty zorganizował konkurs na dofinansowanie prac konserwatorskich i restauratorskich we wrocławskich kamienicach, które są wpisane do rejestru zabytków. O tym, czy dotacja zostanie przyznana decydowała wartość artystyczna obiektu. Miasto ma pokryć 70 proc. kosztów prac budowlanych - resztę dopłacą wspólnoty mieszkaniowe.