Data dodania: 16/03/2010
Przetarg ograniczony na udzielenie zamówienia publicznego ogłoszono 4 grudnia 2009 roku. Ze względu na zgłaszane zapytania oraz wniesioną skargę na zbyt krótki termin realizacji inwestycji określony w opisie przedmiotu zamówienia termin składania ofert do przetargu przesunięto na 1 kwietnia 2010 r. Konsekwencją tego faktu może być późniejsze niż planowane zamknięcie stacji Łódź Fabryczna, które nastąpi najprawdopodobniej w III kwartale br. Gruntowna rewitalizacja oraz przekształcenie obszarów Dworca Łódź Fabryczna w przyszłości pozwoli na włączenie go do obsługi linii średnicowej oraz kolei dużych prędkości. Zagłębienie czołowej stacji Łódź Fabryczna oraz tunelowe przebicie pod miastem w kierunku stacji Łódź Kaliska stanowi istotny etap połączenia głównych linii kolejowych w obszarze miasta Łódź tworząc centralny węzeł kolejowy dla planowanej sieci kolei dużych prędkości zwanej „Y” (Warszawa – Łódź – Poznań, Warszawa – Łódź – Wrocław). Mający powstać multimodalny węzeł przesiadkowy będzie ważny z punktu widzenia rozwoju całej aglomeracji łódzkiej. Połączenie Kolei Konwencjonalnej, Dużych Prędkości, sieci nowoczesnych tramwajów, dworca autobusowego z liniami dalekobieżnymi i lokalnymi busami oraz sieci lokalnych i regionalnych połączeń drogowych przeniesie centrum Łodzi w nowy wymiar XXI wieku. ŹRÓDŁO: PKP