Data dodania: 27/08/2009
Jak podała Dyrekcja, pierwotne założenia kosztów inwestycji opiewały na 5,7 mld zł. Jednak po podliczeniu zwycięskich ofert na poszczególne odcinki, prognozowany koszt to 3,2 mld zł. Możliwe będzie zaoszczędzenie ok. 2,5 mld zł. Liczący 91 km odcinek autostrady został podzielony na pięć fragmentów: 29,2 km, 16,9 km, 20 km, 17,6 km i 7,1 km. Prace nad budową tego odcinka autostrady A2 mają ruszyć jesienią. Dyrekcja zapewnia, że trasa będzie gotowa w maju 2012 roku. Ma połączyć się z północną obwodnicą Warszawy S8 (obecnie na etapie budowy), a potem z południową obwodnicą S2 (jest na etapie przetargu). Dla każdego odcinka prowadzone było oddzielne postępowanie przetargowe. Konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group, Co. Ltd. na czele zbuduje za 754,5 mln zł pierwszy odcinek oraz trzeci za 534,5 mln zł. Drugi wybuduje konsorcjum pod kierunkiem Mostostalu Warszawa SA. - za 843,5 mln zł. Budowę czwartego odcinka otrzymało konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag Sp. z o.o. - Za 643,8 mln zł. Za ostatni odcinek odpowiedzialne będzie konsorcjum pod kierunkiem Budimex-Dromex SA za kwotę 425,5 mln zł. Jak podała GDDKiA, konsorcjum firm z liderem SRB Civil Engineering Ltd. (Irlandia) na czele złożyło nieważne oferty na drugi (706,5 mln zł) i ostatni odcinek (330,6 mln zł). "Oferty SRB Civil Engineering Ltd. zostały odrzucone, ponieważ kosztorysy prac projektowych odcinków przekraczały dopuszczalny limit kosztów zawartych w specyfikacji zamówienia dla przetargu" - podała Dyrekcja.