Data dodania: 17/05/2010
Grupa Selena – holding spółek prowadzących produkcję i dystrybucję chemii budowlanej na całym świecie – w I kwartale 2010 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 132 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2009. - Pomimo wzrostu PKB na rynkach Europy Centralnej, prognozowanego przez Komisję Europejską, ostrożnie oceniamy szanse na poprawę koniunktury w zakresie materiałów chemii budowlanej. W dalszym ciągu zauważalne będzie obniżenie popytu na produkty profesjonalne, co związane jest z mniejszą liczbą inwestycji wielkopowierzchniowych. Dzięki poprawie dostępności kredytów spodziewamy się natomiast stopniowego wzrostu koniunktury na rynku inwestycji mieszkaniowych oraz zwiększenia popytu wśród klientów indywidualnych, realizujących drobne remonty i renowacje. Liczymy też na wzrost przychodów ze sprzedaży dzięki poszerzeniu asortymentu o nowe produkty, które wprowadzone zostaną do oferty w drugim i trzecim kwartale 2010 roku – mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu SELENA FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy. Na poziomie wyniku operacyjnego odnotowano stratę w wysokości 3,4 mln zł wobec 1 mln zł zysku w roku 2009. Strata netto w I kwartale 2010 wyniosła 5,4 mln zł. Na wyniki Grupy Selena w okresie od stycznia do marca 2010 wpływ miała m.in. sezonowość branży budowlanej (w tym roku bardzo sroga zima w Europie Centralnej i Wschodniej) i koszty ekspansji geograficznej i integracji nowych podmiotów. ŹRÓDŁO: GENESIS PR