Data dodania: 12/03/2010
Warunkiem jest „uwolnienie” gruntów położonych w międzytorzu pilskiej stacji. Grunty na których stoją budynek stacyjny oraz parowozownia zwana popularnie „Okrąglakiem” odcięte są od reszty miasta torami kolejowymi, czytamy w komunikacie PKP. Takie usytuowanie oznacza dla tych terenów przede wszystkim problemy komunikacyjne (brak bezpośredniego dostępu do drogi publicznej). PKP SA. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu rozpoczął rozmowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz PKP Energetyka, których celem jest przebudowa układu torowego położonych na północ od pilskiej stacji. Do końca marca znane będzie stanowisko spółek kolejowych określające, czy możliwe jest przełożenie torów linii Tczew-Kostrzyn na południową stronę stacji kolejowej. Tereny kolejowe, w rejonie stacji Piła Główna to kilkadziesiąt hektarów gruntu. Obszary wokół dworca kolejowego oraz „Okrąglaka” to blisko 3,2 ha powierzchni, która przeznaczona zostanie do zagospodarowania komercyjnego (możliwość wynajmu lub kupna) lub w przypadku zainteresowania ze strony samorządu lokalnego – do przekazania miastu. ŹRÓDŁO: PKP