Data dodania: 03/09/2009
Ten odcinek autostrady liczy 47 kilometrów i został podzielony na dwa etapy. Jeden z Jarosławia do Radymna, drugi z Radymna do Korczowej. Na oba zostały ogłoszone dwa przetargi. Zgłosiło się mnóstwo chętnych - po kilkanaście na każdy z nich. Do składania ofert cenowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiła po dziesięć podmiotów. Oferty złożyło ostatecznie 13 firm. GDDKiA zakładała, że budowa i projektowanie odcinka Jarosław - Radymno o długości 25 km pochłonie 1,125 mld zł. Większość ofert jest dużo niższa. Najtańszą złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest Mostostal Warszawa. Całość robót wyceniło na niecałe 963,7 mln zł. Najdroższa oferta napłynęła od konsorcjum z Autostradą Wschodnią na czele - prawie 1,830 mld zł.
Najtańsza oferta na drugi z odcinków, 22-kilometrowy z Radymna do Korczowej, pochodzi od konsorcjum Eurovia Polska SA - 796,4 mln zł. Najdroższą ma Autostrada Wschodnia - nieco ponad 1,792 mld zł. Ten odcinek Generalna Dyrekcja szacowała na 1,1 mld zł.
- Rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w ciągu kilku najbliższych dni. Decydująca będzie cena, ale weźmiemy też pod uwagę okres gwarancji - podaje Joanna Rarus, rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Już dziś można mówić, że na podkarpackiej autostradzie budżet państwa zaoszczędzi. - Ogólny kosztorys GDDKiA zakładał koszt inwestycji od Jarosławia do Korczowej na poziomie 2,35 mld zł. Jednak już dziś, na podstawie przedstawionych nam ofert, możemy prognozować oszczędności w realizacji dwóch odcinków na poziomie ok. 560 mln zł - podaje Rarus. - To duża i ważna inwestycja drogowa, chętnych do jej realizacji było bardzo dużo podmiotów. To właśnie tak duża konkurencja mogła spowodować, że zaoferowane ceny są niższe, niż zakładaliśmy - słyszymy w Generalnej Dyrekcji.